مشكل بيكاري ناشي از عملكرد ضعيف در حوزه فرهنگي كار است

وزير كار و اموراجتماعي:

مشكل بيكاري ناشي از عملكرد ضعيف در حوزه فرهنگي كار است.





 

وزير كار و اموراجتماعي:
 
مشكل بيكاري ناشي از عملكرد ضعيف در حوزه فرهنگي كار است

خبرگزاري فارس: وزير كار و امور اجتماعي مشكل بيكاري در كشور را ناشي از عملكرد ضعيف در حوزه فرهنگي كار دانست و ضمن ابراز تأسف از نبود دانشگاه كار و افراد داراي مدرك دكتراي حقوق كار در كشور، گفت: وزارت كار مهمترين وظيفه خود را تبيين الگوي ايراني و اسلامي كار مي‌داند.

\"alt\"
 

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در مراسم رونمايي دانشنامه كارآفريني ايران ضمن تبريك به مناسبت \"روز زن \" و هم‌چنين تسليت سالگرد امام راحل، اظهار داشت: بحث كار به معناي عام آن در دنيا بحث مهمي است كه نشان دهنده شخصيت افراد در جامعه است.
وي ادامه داد: هر جامعه‌اي با چگونگي كار و كيفيت كارش شناخته مي‌شود و به همين جهت اين موضوع جايگاه و اهميت ويژه‌اي دارد.
وزير كار با بيان اينكه در برخي از مقاطع شاهد نارسايي در پرداختن به ابعاد فرهنگي و اجتماعي كار در كشور بوده‌ايم، گفت: اين موضوع طيف وسيعي از جامعه را در برمي‌گيرد و زماني كه به آن پرداخته مي‌شود به معناي كليت جامعه است.
وي با بيان اينكه وزارت كار اعتقاد دارد مهم‌ترين وظيفه آن تبيين الگوي ايراني و اسلامي كار در كشور است، گفت: رويكرد فرهنگي كار، متأسفانه طي سال‌هاي گذشته دچار كاستي بوده است و نگرش‌هاي ديگر بر آن سايه انداخته است.
وي افزود: مشكل بيكاري كشور ناشي از عملكرد ضعيف در حوزه فرهنگي كار است.
به گفته وزير كار در صورتي كه رويكرد منطقي و درست نسبت به كار وجود داشته باشد مي‌توان در كوتاه‌مدت بخش قابل توجهي از بيكاري كشور را حل كرد.
وي با ابراز تأسف از اينكه برخي از افراد كار صندوق‌داري را در كشورهاي بيگانه به هرگونه كار در كشور ترجيح مي‌دهند، تصريح كرد: اين موضوع ناشي از ضعف فرهنگي در ابعاد حوزه كار است.
وي افزود: بسياري از كارآفرينان در حال حاضر سواد خواندن و نوشتن ندارند ولي با بهره گرفتن از استعداد، هوش و ظرفيت‌هاي موجود تبديل به كارآفرين موفق شده‌اند و بايد در نظر داشت كه اصل اشتغال به كار يك ارزش است.
وي با اشاره به فرمايشات اميرالمؤمنين(ع) در مورد كار، اظهار داشت: كسي كه مي‌خواهد آزاد باشد بايد مانند بنده و برده كار كند و از شغل‌هايي كه سطح آن پايين است هراسي نداشته چون اين موضوع بهتر از دراز كردن دست نياز به سوي ديگران است.
شيخ‌الاسلامي با بيان اينكه مشكل اشتغال و كارآفريني و كار كردن با پول حل نمي‌شود، تصريح كرد: هنر اين است كه با ايجاد فكر، خلاقيت، هنر، جسارت و استفاده از ظرفيت‌هاي مغفول موجود كارآفرين واقعي بود و اين موضوع ارزش زيادي دارد.
وي خاطرنشان كرد: براي ايجاد اشتغال بايد سرمايه‌گذاري انجام شود و از طرف ديگر اين موضوع باعث افزايش نقدينگي و تورم مي‌شود كه اين دو موضوع با هم تناقض داشته اما بايد دانست كه بدون اين مسائل و با كارآفريني هم مي‌توان اشتغال ايجاد كرد.
به گفته وزير كار، كارآفريني در ركود و رونق اقتصادي به كار كشور مي‌آيد و با آن مي‌توان به اهداف برنامه‌ها در كشور رسيد و همه مسئولان كشور بايد در بزرگراه كارآفريني حركت كنند تا كاستي‌ها در اين زمينه در افق چشم‌انداز توسعه كشور حل شود.
شيخ‌الاسلامي با اشاره به اينكه بايد روي مفهوم كارآفريني در جامعه كار شود، گفت: اين موضوع نياز به تبيين و توضيح از سوي نخبگان و كارشناسان دارد چون كارآفريني يك راهبرد جدي و نياز جامعه است.
وي با اشاره به ارزشمند بودن رونمايي از دانشنامه كارآفريني در كشور اظهار داشت: در ژاپن دانشگاه كار با بيش از پنج هزار دانشجو وجود دارد كه سه هزار نفر آنها داراي دكتراي پزشكي كار و دو هزار نفر داراي حقوق كار هستند كه جاي خالي اين موضوع در كشور جاي تأسف دارد و فكر نمي‌كنم حتي يك دكتراي حقوق كار در كشور وجود داشته باشد


تاريخ خبر : ۱۳۸۹/۳/۱۰
منبع : خبرگزاري فارس

فایلهای ضمیمه